www.drinasteinberg.com

Tuesday 11 November 2014

To je sve narode

Priznaću odmah na početku, nisam neki veliki ljubitelj domaće kinematografije. Pogotovo ne ove koja nam se vrti poslednjih 20 godina. Realno, ljudi koji me poznaju, znaju da se ja u domaće glumce razumem kao, recimo, Vera Čukić u glumu. Znači površno. Takođe nisam neko ko je u stalnom žalu za nekim starim vremenima, dok se umesto Kole, mućkala Traubi soda i nosio Pop 84. Mislim, nedostaje sve to meni, ta bezbrižnost i jednostavnost kraja 20. veka, ali nekako uspevam da se pronađem i u ovom novom dobu.
Ipak, tužna vest koja nas je dočekala u nedelju uveče, kao da je kod mene kliknula dugme za premotavanje i vratila me u vreme detinjstva. U vreme čiste sreće.
Poželela sam tako jako da je 19.15 tamo neke ‘86. Poželela sam da opet, stisnuta između sestre i rođaka, čekam tih nekoliko minuta kada zemlja i vreme za nas decu stanu. Kad pažljivo oštrimo oči i čulimo uši prateći po ko zna koji put odgledan crtani film. I onda kad čujemo : ,,Šefe, koji ti je vrag?!” reagujemo kao da je premijera, sa iskrenim izlivima smeha i sreće. I tako svakog radnog dana u 19.15. Sve dok naše vreme nije zauzeo uvod u drugi Dnevnik, spremajući nas za ružno odrastanje u devedesetim.
Nikola Simić, glumac. Glumčina. Ljudina. Rekao je poslednji put: ,,To je sve, narode!” i otišao. Tiho. Onako kako veličine rade. Ostavljajući za sobom šarenilo neverovatnih likova kojima je udahnuo zivot na svoj, poseban način. Način savršenog balansa humora i tuge. Za mene, on je bio neko ko bi me prikovao za ekran kad god bih ga videla. Neko zbog koga bih zaboravila na planirani holivudski spektakl i gledala ga u serijama i filmovima koje inače nikad ne bih pogledala.
Priznajem, ja sam neko ko voli blokbastere. Zato je za mene Nikola Simić blokbaster sam za sebe. Poseban žanr. Poseban čovek. I zato će zauzimati svoje posebno mesto, ne na Bulevaru slavnih, nego u mom srcu i mom sećanju. Jer, koga god da je glumio, ja sam mu verovala. Toliko da i dan-danas verujem u gremline i izbegavam sedišta oko krila aviona.


Počivaj u miru, legendo.


                                                    18. мај 1934 9. новембар 2014


( slike preuzete sa www.photobucket.com i www.politika.rs )

No comments:

Post a Comment