www.drinasteinberg.com

Monday 27 October 2014

Drama inspirisana „Purpurom Arkone“ : „Morana" Tragedija u četiri čina


U toku je sajam, milion obaveza, pa će ovog ponedeljka na mestu teksta o slovenskoj mitologiji biti kratak uvid u dramu inspirisanu mojom trilogijom. Autorka je moj prevodilac, Aleksandra Ilić. Verujem da je najveća radost i čast za svakog pisca kada inspiriše drugo delo. Nadam se da ćete uživati.
                        
Morana

Tragedija u četiri čina

Čin prvi

Scena prva
Proleće, pastoralna scena, devojke odevene u bele haljine, sa cvetnim vencima na glavi, okupljene u kolo pevaju. Jedna devojka stoji u sredini, krotko pognute glave, sa stidljivim osmehom na licu.


Hor devojaka: Proleće je stiglo,
            Doba mladog Jarila,
            Cveće ka nebu latice diglo,
            Krasna se deva pojavila.
            Odevena sva u belo,
            Crne kose, tankog vrata,
            U oči joj sunce selo,
                Blista sazdana od zlata.

Jarilo: Mile moje sestre vile,
            praštajte što kidam kolo,
            htedoh hitro vama poći
            jer videh krasno lice novo.
            Da li si devojka, da li zvezda,
            Kći sunca, kao ja meseca sin,
            Pruži mi ruku, sa mnom pođi,
            Već k'o da večnost čeznem za tim.
            A evo sad te prvi put videh,
            Gde te je Jav od mene krio,
            Al' sad si tu, o, radosti moje,
            Pruži mi ruku, dražesna vilo.

          Morana:     Bože proleća, bože rata,
                  Veliki Jarilo u svoj svojoj moći,
                  Ja tebe već odavno znam,
                  Al' ne smejah nikad tebi poći.
                  O ovom danu dugo ja snevam,
                Srce ne veruje oku mome,
                  U duši sva od radosti pevam,
                  Divim se krasnom liku tvome.
                  Evo ti ruka, evo ti srce,
                  Sve što je moje sad tebi beži,
                  Pođimo sada gde nema drugih,
                  Da kažem sve što na srcu leži.
                  

No comments:

Post a Comment